ایده جدا کردن فضای اتاق خواب با پارتیشن

ایده جدا کردن فضای اتاق خواب با پارتیشن

ایده‌ جدا کردن فضای اتاق خواب با پارتیشن

تفاوتی ندارد که شما راجع به یک اتاق مستر تصمیم به تفکیک فضا بگیرید و یا اتاق مشترک بین دو کودک، به این خاطر که پارتیشن ها در هر فضایی برای حفظ حریم خصوصی و ایجاد فضایی مجزا و آرام میباشد .بر اساس نیاز خود از روش های دائمی و موقت میتوانید برای تفکیک فضای مورد نظر خود استفاده نمایید و چنانچه که تصمیم بر این داشتید که از پارتیشن برای تفکیک فضای اتاق خواب و هر فضای دیگه ای استفاده کنید بایستی توجه داشته باشید تا مناسب ترین پارتیشن را بای محیط خود تهیه کنید که ما کمی جلوتر ایده های موجود درباره پارتیشن ها را برای شما بیان خواهیم کرد.

ممکن است که به شما توصیه شود از دیوارهای ثابت و دائمی برای تفکیک فضای خود استفاده نمایید که این امر مشکلاتی را دارد به عنوان مثال جدا از هزینه اقتصادی ای که ساخت یک دیوار دارد،جلوی خلاقیت را گرفته و خلاقیت را محدود می نماید و اینکه شما در یک واحد اجاره ای یا خوابگاه اجازه ساخت یک دیوار ثابت و دائمی را نداشته وچنانچه که در زمان و هزینه خود محدودیت داشته باشید این ایده برای شما منتفی میباشد و بهترین گزینه برای شما استفاده از پارتیشن میباشد.

اصلی ترین دلیلی برای استفاده از پارتیشن برای جداسازی فضا، مقرون به صرفه بودن هزینه ی پارتیشن و نصب راحت پارتیشن ها میباشد که شما در مدت چند ساعت میتوانید فضای مورد نظر خود را تفکیک و جداسازی کنید.

دلایل بهتر بودن پارتیشن بندی در مقایسه با ساخت دیوار ثابت

  • تنوع در مدلهای پارتیشن نسبت به دیوار ثابت
  • پارتیشن ها در هر فضایی بکار می آیند و قابلیت استفاده در هر محیطی را دارند و کارایی بسیار بیشتری در مقایسه با دیوار دائمی دارند
  • از نظر اقتصادی پارتیشن‌ها بسیار مقرون به صرفه میباشند که همچنین در زمان هم بسیار صرفه جویی می شود 
  • همانطور که در بالا بیان کردیم پارتیشن ها  قابل حمل بوده و نصب بسیار راحتی را دارند به گونه ای که نیاز به تخصص برای نصب پارتیشن نیست
    نگهداری و تعویض پارتیشن های جداکننده‌ی فضا بسیار راحت میباشد.بمنظور تفکیک و جداسازی  فضای اتاق خواب  می‌توان یک دیوار پارتیشن را به سهولت نصب نمود. چنانچه که تصمیم بگیرید یک آفیس خانگی، یا اتاق ورزشی و... ایجاد کنید بایستی پارتیشن دیواری کامل همراه با یک بازشو بمنظور رفت و آمد بین فضا ایجاد نمایید چرا که تفکیک و جداسازی اتاق خواب با پارتیشن  از روشهای رایج در تقسیم‌بندی فضا میباشد.

ایده هایی برای جداسازی فضا با استفاده از پارتیشن

پاراوان

پاراوانها از پارتیشن های تاشو و  متحرک و قابل حمل میباشند که بسیار رایج است و در خیلی از فضاها برای تفکیک فضا نیز مورد استفاده قرار میگیرد .اغلب پاراوان ها جلوی کمد گذاشته میشود تا یک فضای رختکن بوجود بیاید،همچنین از پاراوان بمنظور تفکیک  قسمت نشیمن از خواب مورد استفاده قرار میگیرد. پاراوان یا به عبارت دیگر یک پارتیشن تاشو سبب میشود تا شما یک آفیس خانگی را در اتاق خواب خود نیز بطور مخفی داشته باشید که به عبارتی آن فضا را برای شما پنهان  مینماید.از مزیت های پاراوان ها این است که زمانی که در اتاق خواب فضای بیشتری نیاز دارید این امکان را دارید تا پاراوان را جمع نموده و کنار گذاشته تا بتوانید از فضا نهایت استفاده را داشته باشید. 

پرده

بمنظور تفکیک و جداسازی فضای اتاق خواب با پارتیشنی که ارتفاع آن از کف تا سقف میباشد، انتخاب پرده یک انتخاب بجا و منطقی است. بدین دلیل که پرده ها در جنس، رنگ‎ و الگوهای متنوعی وجود دارند و می‌توان گزینه‌ای را پیدا کرد که در دکوراسیون اتاق ظاهری بدون ایراد و زیبا ایجاد نماید و چنانچه که حریم خصوصی برای شما بسیار حائز اهمیت است ، استفاده از پرده در فضای تختخواب انتخابی مناسب میباشد که فضا را تفکیک می نماید.

تفکیک اتاق توسط قفسه و کتابخانه

برای تفکیک فضای اتاق خواب با پارتیشن در صورتی که وسایلی از قبیل مبلمان صحیح انتخاب و چیده شده باشند، می‌توان از قطعات وسیله ای بزرگ برای جداسازی فضای اتاق خواب استفاده نمود. یک کتابخانه انتخاب بسیار مناسبی میباشد چون می‌توان سبک‌هایی انتخاب نمود که به اندازه کافی بلند وپهن  باشند تا بتوانند فضای اتاق را تفکیک نمایند.

پارتیشن چوبی اتاق خواب

این نوع از پارتیشن از بهترین مدل های پارتیشن است که همانگونه که از نامش مشخص است ،از چوب ساخته شده است.پارتیشن های چوبی جهت تفکیک فضای اتاق خواب اغلب در ابعادی تولید شده که بسیار عریض بوده یعنی فضای زیادی را در عرض اتاق میگیرد ،به این علت که شما احتیاجی به دیوار های دائمی نداشته باشیدو در نهایت اینکه پارتیشن های چوبی میتوانندکشو و طبقات زیادی داشته باشند و طراحی های خاصی را میتوانید در این پارتیشن ها اجرا نمایید.

پارتیشن های کشویی  برای تفکیک اتاق خواب

پارتیشن های کشویی از محبوبترین مدلهای پارتیشن برای اتاق خواب است چرا که فضای زیادی  مثل کشو و طبقات را در این مدل پارتیشن میتوانیم داشته باشیم که بسیار مناسب برای فضای اتاق خواب میباشد چرا که وسایل زیادی را در اتاق خواب میتوانید داخل این پارتیشن جای دهید.

امتیاز دهید

نظرات و پیشنهادات

Top