کاربرد پارتیشن

کاربرد پارتیشن

 تشکیل دادن  پارتیشن ها با استفاده ازروش های علمی باعث می شود، تا در آینده  برای بزرگ کردن یک فضا یا کوچک کردن آن، زمان و هزینه ای بیشتر صرف نشود.از این رو رعایت تمامی مسائل مهم در مهندسی در پارتیشن بندی و استفاده از یک پارتیشن مناسب به منظور استفاده باید رعایت شود.

به منظوردستیابی به این موضوع با اهمیت، اول باید چیدمان فضا را با توجه به مدل کاربری تنظیم کنیم و یا تغییراتی در این چیدمان برای استفاده بهینه از فضا برای پارتیشن بندی ایجاد کرد. به وجود آوردن تغییرات در فضای کنونی نه تنها باعث کمک به  پارتیشن بندی  به منظور ایجاد فضای جدید خواهد شد، بلکه یک تنوع برای مشتریان است  که شما را در انجام امور به شکلی شایسته تر همراهی نمایند وباعث تقویت  تمرکز شما شود؛ چرا که به هم ریختگی و شلوغی میز کار شما را از بین خواهد برد و به آن نظم می بخشد.

 برترین  ویژگی های  پارتیشن استفاده از آن به عنوان دیوار می باشد که می تواند در ادامه هر دیواری باعث جداسازی فضا شود. استفاده از یک پارتیشن دو جداره گزینه بهتری نسبت به یک پارتیشن تک جداره خواهد بود، چرا که نه تنها پارتیشن دو جداره  فرقی با یک دیوار از نظر کارایی ندارد، بلکه مزایایی  بیشتر از آن دارد:

  1. اشغال کمترین فضا
  2. استفاده بهتر از تمام فضا 
  3. به راحتی قابل تغییر دادن آن
  4. کم حجم تر بودن آن
  5. قابل حمل بودن

 

کاربرد پارتیشن 

موارد استفاده از پارتیشن

دربرخی از مراکز اموزشی مانند یک دانشگاه، فضای بعضی از کلاس ها به دلیل تعداد زیاد دانشجویان،آنها را بزرگ ترطراحی می کنند؛ که  در برخی مواقع  به این همه فضای بزرگ نیازی  نیست، از این رو از پارتیشن برای کوچک تر کردن فضا به دو فضای مجزا استفاده خواهد شد تا بتوان از کلاس بهره بهتری برد.در این مواقع استفاده از پارتیشن دو جداره توصیه مهمی می باشد، چرا که پارتیشن دو جداره باعث می شود صدا به فضای خارجی خود انعکاس  پیدا نکند و دقیقا  مشابه به دیوار آجری عمل خواهد کرد.

با به کار بردن پارتیشن اتاق ها و سالن های بزرگ قابل تفکیک هستند، تا انرژی زیادی که برای خنک نگه داشتن یا گرم نگه داشتن فضا لازم است  با یک پارتیشن تک جداره یا حتی استفاده از یک پارتیشن دو جداره  شیشه ای، چوبی، پارچه ای یا هر بافتی که متناسب با نظر شما است می توان باعث کاهش مصرف انرژی شد. پارتیشن متحرک  ایده خوبی برای چنین موضوعی نیزمی تواند باشد.

پارتیشن  برای به وجود آوردن فضای بیشتر در خانه به منظور بازی کودکان یا فضایی برای مطالعه و انجام وظایف مدارس می تواند نقشبه سزایی ایفا نماید. این باعث خواهد شد، فرزندان نسبت به انجام وظایف خودتشویق شوند و  احساس خوبی جهت انجام وظایف خود داشته باشند. همینطور آن ها با دیدن فضایی که می توانند به صورت تخصصی از آن بهرمند شوند، احساس مسئولیت، احساس نظم و انضباط درآن ها تقویت خواهد شد و همچنین باعث جلب رضایت شما خواهد شد.

استفاده از پارتیشن در ادرات و سازمان ها به منظور جلوگیری از ورود اشخاص می تواند کمک بسیاری به همراه داشته باشد، چرا که این باعث می شود که دسترسی افراد به سند ها و مدرک ها محدود گردد.

امتیاز دهید

نظرات و پیشنهادات

Top