پارتیشن های تک جداره

پارتیشن های تک جداره

پارتيشن تک جداره

ساختار پارتیشن های تک جداره  دارای یک جداره با اسکلت باریک و بسیار ظریف است و جداره های آن قابلیت آگوستیک ندارند. پارتیشن های تک جداره در فضاهایی استفاده می شود که امکان استفاده از پارتیشن دو جداره یا فریم بزرگ پارتیشن شیشه ای وجود نداشته باشد. انواع مختلف این پارتیشن  در بازار تولید می شود و تعدادی از آنها به هیچ وجه استاندارد نبوده و در مقایسه باا حداقل قابلیت پارتیشن اداری که یک دیوایدر محسوب می شود نیز مشکلات اندکی دارند. استفاده از این پارتیشن به دلیل  محدودیتهای فنی  بسیار محدود شده است و با ایجاد طرح های پارتیشن دوو جداره و پارتیشن های فریم الومینیوم استیل مقطع بزرگ، پارتیشن تک جداره فریم قدیم جایگاه خود را دربازار از دست داده است.


محدودیت استفاده از پارتیشن های تک جداره

در استفاده و نصب  از پارتیشن تک جداره محدودیتهای زیادی وجود داشته و بیشتر در فضاهایی مورد استفاده قرار می گیرد  که طرح تقسیم بندی فضاها نا مشخص است و تیغه چینی مشخص و برای مدت طولانی در دست طراحی قرار نگرفته است  و برای زمان کوتاه مورد استفاده قرار می گیرد. عدم استحکام بالای این محصول یکی از  معایب مهم این پارتیشن می باشد. پارتیشن تک جداره به دلیل دارا بودن مقاطع کم قطر فضای باریکی برای نصب داشته و اتصالات این پارتیشن بصورت خطی بوده و اتصالات خطی استحکام این پارتیشن رابا مشکلاتی مواجه کرده است. پارتیشن تک جداره فریم قدیم به صورت دیواره تک قابل استفاده نیست و در صورت امکان باید به صورت کلاف در محیط استقرار یابد . وهمینطورکم قطر بودن مقاطع این پارتیشن عدم استحکامم پانل های آن را  شامل می شود.

 

جایگزین مناسب برای پارتیشن تک جداره

در نگاه اول پارتیشن تک جداره کم هزینه تر از پارتیشن دوجداره شانل، پارتیشن دو جداره آگوستیک فیگارو و پارتیشن شیشه ای به نظر می رسد اما به راحتی می توان تقسیم بندی اصولی تر و مناسب تر را برای پارتیشن انتخاب کردو از قابلیت آن ها استفاده کرد .با دقت در طراحی و رسیدن به طرحی جامع و کاربردی و در نظر گرفتن همه  جوانب می توان به چیدمان آن دست یافت کهه علاوه بر استحکام بسیار بالا قادر به رفع کلیه نیازهای ما  نیز می باشد. اگر پارتیشن تک جداره و پارتیشن های دو جداره را با هم مورد قیاس قرار دهیم پی خواهیم برد که این دو محصول ازز لحاظ زیبایی و قابلیت فاصله زیادی با یکدیگر دارند. در استفاده از پارتیشن های دو جداره که به دیوایدرهایی با استحکام دیوارهای ماسونی سازه ای اصلی ساختمان دست پیدا خواهیم کرد و علاوه بر زیبایی محصول سازه ای قابلیت داکتینگ را نیز در اختیار داریم.

داکتها و سیمهای نمایان در پارتیشن تک جداره

در محیط اداری وجود کابل ها و سیم های برق و شبکه  یکی ازمهم ترین موارد اجتناب نا پذیر می باشد که در پارتیشن تک جداره این کار با داکت های رو کار و ناهمگون با دکوراسیون محیط انجام می شود ولی در پارتیشن دو جداره بدلیل ساختار باکس گونه پارتیشن میتوان از فضای داخلی دو جداره برای داکت ها و سیم های شبکه و غیره.. استفاده کرد ومی توان کلیه کابل ها را بهه صورت کامل  پنهان کرده و به محل های مورد نیاز انتقال داد.

کاربرد های پارتیشن تک جداره
  • جدا کردن فضا های ورودی از فضا های دیگر
  • برای جدا کردن قسمت هایی از پذیرایی
  • پنهان کردن بعضی از فضا های اضافه
  • فضا سازی اتاق ها به دو اتاق

 

پارتیشن های تک جداره از جداره ها و فریم های MDF درست شده است وابعاد این پارتیشن ها با توجه به تقاضا و درخواست افراد می تواند به اندازه های مختلف کوتاه،بلند ویا حتی تا سقف باشندو ابعاد آن قابل تغییر است..پارتیشن های تک جداره این قابلیت را دارند که در هر ارتفاعی مورد استفاده قرار بگیرد.یکی دیگر از معایب این نوع از پارتیشن ها رد شدن صدا و همینطورر حرارت از آن است.

مزایای پارتیشن های تک جداره
  • این پارتیشن ها بسیار سبک است
  • نسبت به دیگر پارتیشن ها ارزان تر است
  • جا به جایی آن ها بسیار راحت است
پارتیشن تک جداره لترون

لترون ترکیبی از تخته های چند لایه چوب است،که این تخته ها از چوب نرم،یا ضایعات خرد شده و تراشه های کارخانه های چوب بری به دست می آید،که البته این خرده ها در مقایسه با ذرات اولیه مورد استفاده در MDF بزرگتر هستندو قابل رویت می باشند که در MDF این امرتاثیر گذار نمی باشد، ورق لترون تولیدی با توجه به وجود پستی و بلندی های سطحی، باید قبل از روکش زدن، توسط ماشین آلات دقیقی پرداخت شود، و ساییده شود، و در مرحله بعد روکش نهایی با توجه به نیاز،روی این ورق چسبانده و پرس می شود.

 

شيشه رنگي در پارتيشن تك جداره

تولید این نوع پارتیشن که طی یک فرایند صورت می گیرد کمی متفاوت تر است. این نوع شیشه رنگی  سومین نوع شیشه های دکوراتیواست. شیشه سندبلاست، از پاشیدن پرفشار نوعی ماسه ی خاص توسط دستگاه های سندبلاست تولید می شود. در زمان پاشیدن ماسه، می توان هر طرحی را بر روی شیشه سند بلاست ایجاد کرد. شیشه سندبلاست مات است و همین موضوع باعث می شودد بسیاری از سازمان ها و شرکت های دولتی و خصوصی مشتری این نوع شیشه ها باشند. جداکردن  فضاهای اداری از جمله اتاق های جلسات، فضاهای بین کارمندان و استفاده درپارتیشن تک جدارهه و پارتیشن دوجداره با طرح و لوگویی خاص، از جمله کاربرد های این نوع شیشه است. شیشه سندبلاست از نظر طرح پذیری، شبیه شیشه های چاپی می باشد.آینه رنگی، همان آینه معمولی با رنگی خاص است ومی توان گفت که  یکی دیگر از انواع شیشه های دکوراتیو است.

امتیاز دهید

نظرات و پیشنهادات

Top