پارتیشن بین آشپزخانه و پذیرایی - پارتیشن آشپزخانه اپن

پارتیشن بین آشپزخانه و پذیرایی - پارتیشن آشپزخانه اپن

در سالیان گذشته نوع دکور آشپزخانه ای به صورتی بود که به طور کلی با فضای داخلی خانه تفکیک شده بود و در یک اتاق مجزا قرار داشت. اما به مرور زمان و پیشرفت تکنولوژی و پیشروی صنعتی دکوراسیون منزل استفاده از اپن جایگزین این فضای بسته شد. چنانچه میبینید امروزه دیگری اشپزخانه محصور به یک اتاق نیست و از طریق اپن به قسمت های مختلف خانه دید دارد. این امکان باعث شده هنگام طبخ غذا بوی غذا در تمامی فضای خانه پخش شود. این نکته میتواند یکی از نقاظ ضعف اپن به حساب بیاید ولی این در حالیست که دیگر امروزه کسی طرفدار آشپزخانه نیست. ولی طراحان و متخصصان داخلی برای رفع این مشکل پارتیشن بین آشپزخانه و پذیرایی - پارتیشن آشپزخانه اپن را پیشنهاد میکنند که در این میان استفاده از پارتیشن شیشه ای بسیار پرکاربرد و منطقی به نظر میرسد. 

مزایای استفاده از پارتیشن بین آشپزخانه و پذیرایی - پارتیشن آشپزخانه اپن

  • برقراری آرامش و تمرکز برای بانوان در هنگام آشپزی بخصوص در مواقع حضور مهمان
  •  عدم ایجاد تاریکی 
  • عدم پخش بوی مواد غذایی در فضای خانه
  • مانع خروج سر و صدا از آشپزخانه
  • کاهش هزینه 
  • نوسازی
  • بدون نیاز به زیر سازی

پارتیشن شیشه ای

ایجاد حس آرامش و تمرکز

وجود امنیت در فضای آشپزخانه باعث میشود افراد با آرامش و تمرکز بیشتری بتوانند به فعالیت خود بپردازند و از آشپزی لذت ببرند. نکته ای که میتواند در انتخاب به شما کمک کند این است که انتخاب پارتیشن بین آشپزخانه و پذیرایی - پارتیشن آشپزخانه اپن پارتیشن شیشه ای میتواند گزینه ی بسیار مناسبی باشد و یکی از مهمترین دلایل آن اینست که اگر چربی روی شیشه باشد به راحتی قابل تمیز شدن است. 

ایجاد نور طبیعی

اگر شما بخواهید آشپزخانه خود را با کمک روش های دیگر مانند پارتیشن های چوبی و یا دیوار کشی تفکیک کنید علاوه بر هزینه هایی که دارد مانع از انتشار نور در سایر نقاط خانه خواهد شد. ولی استفاده از پارتیشن شیشه ای به عنوان پارتیشن بین آشپزخانه و پذیرایی - پارتیشن آشپزخانه اپن مانعی برای انتشار نور به سایر نواحی منزل نخواهد بود و همینطور برای کسی که در آشپزخانه است محدودیت دید ایجاد نمیکند.

کاهش هزینه های جاری

اگر شما بخواهید برای تفکیک فضای آشپزخانه خود از سایر روش ها استفاده کنید نیاز به صرف هزینه های بسیاری پیدا خواهید کرد. استفاده از این پارتیشن بندی برای شما هزینه ی به صرفه تری خواهد داشت که نصب بسیار ساده ای دارد.  

نوسازی

پارتیشن های شیشه ای در هر متراژی قابل طراحی میباشند بنابراین به نظر میرسد گزینه ی مناسبی برای تغییر دکوراسیون باشد و زیبا سازی محیط را بیشتر کند. بنابراین میتوان گفت استفاده از پارتیشن شیشه ای علاوه بر کاربرد به عنوان پارتیشن بین آشپزخانه و پذیرایی - پارتیشن آشپزخانه اپن میتواند باعث نوسازی و شیک کردن محیط نیز مورد استفاده قرار بگیرد و همینطور بعد از گذشت چند سال اگر قصد تغییر دکوراسیون داشتید به راحتی میتوانید این پارتیشن ها را حذف کنید. 

بدون نیاز به زیر سازی

برای اینکه آشپزخانه خود را پارتیشن بندی کنید نیازی به مصالح ساختمانی و صرف هزینه های دیگر نخواهید داشت و بدون هیچ گونه کثیف کاری یا اضافه کاری بدون نیاز به تخلیه منزل به سرعت قابل نصب است.

پارتیشن شیشه ای

استفاده از پارتیشن شیشه ای به عنوان پارتیشن بین آشپزخانه و پذیرایی - پارتیشن آشپزخانه اپن

 در ابتدا بهتر است چند نمونه از شیشه هایی که میتوان به عنوان پارتیشن شیشه ای برای آشپزخانه استفاده کرد. هریک از انواع این شیشه ها طبق ویژگی هایی که دارند در فضاهای مختلف کاربرد دارند که در ادامه برخی از آن ها را نام میبریم:

  • شیشه سکوریت
  • شیشه لمینت
  • شیشه نشکن
  • فریم لس
  • فریم دار

ممکن است برخی از این پارتیشن های فریم دار از جنس چوب یا آلومینیوم باشد. این پارتیشن ها ممکن است به صورت متحرک و یا ثابت طراحی شده باشند. گاها این پارتیشن ها را دو جداره میسازند. 

امتیاز دهید

نظرات و پیشنهادات

Top