نسل جدید پارتیشن های هوشمند

پارتیشن‌های شیشه‌ای هوشمند و خصوصیات مثبت استفاده از آن

زمانی که  فضای جدیدی برای محل کار خود ایجاد می کنید، ضمن آنکه انتخاب  مبلمان اداری یک مساله مهم است، در عین حال بایستی به  تفکیک و مجزا سازی فضا برای اعضاء نیز توجه کافی را داشت. پارتیشن‌ها زمان زیادی است که به سیستم دکوراسیون اضافه شده‌اند،و انتخاب خوبی جهت جدا سازی محیط کار به شمار می آید. با  استفاده از پارتیشن‌ها می‌توان در محیط کار فضایی به نسبت مناسب جهت برقراری حریم خصوصی به وجود آورد. مخصوصا اگر شما رئیس یک قسمتی هستید، حتما به این حریم جهت سکوت و تمرکز احتیاج خواهید داشت. ضمن آنکه بعضی اوقات بعضی از بعضی از مدیران بر این باورند که بایستی نظارت مستقیم بر بر فعالیت اعضاء مجموعه خویش داشته باشند که به کارگیری پارتیشن شیشه‌ای این امکان را برای مدیران میسر می سازد.

امروزه پارتیشن های شیشه ای درگونه های متفاوتی مثل پارتیشن با شیشه سکوریت، پارتیشن شیشه و استیل، پارتیشن بلوک شیشه ای، پارتیشن تمام شیشه و پارتیشن شیشه ای فریم لس ساخته شده است که با انواع شیشه های هوشمند با عنوان شیشه های هوشمند الکتروکرومیک عرضه می شود. این پارتیشن های شیشه ای در فضاهای گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرند  ولی باید دقت کرد که پارتیشن شیشه ای مسکونی با پارتیشن اداری با یکدگیر تفاوت شایانی دارند.

فروش شیشه های هوشمند این روزها طرفداران بسیاری در میان مردم و مدیران و کسبه پیدا کرده است. هزینه شیشه هوشمند در نمایندگی شیشه های هوشمند برحسب قیمت های روز به فروش می رسد.

شیشه هوشمند چیست؟

شیشه هایی که با به کارگیری از تکنولوژی به جهت بهینه سازی مصرف انرژی تهیه شده اند که این امکان را به مصزف کننده می دهند تا با تغییر میزان جذب نور در مصرف انرژی به میزان چشمگیری صرفه جویی نمایند، به این نوع  شیشه با چنین قابلیتی شیشه هوشمند گفته می شود.

پارتیشن‌ها از مواد اولیه متفاوتی تهیه می‌شوند امروزه با توسعه فناوری و تولید شیشه هوشمند که در پارتیشن‌ها از آنها بهره میجویند طرفداران خاص خود را جذب نموده است. این پارتیشن‌ها ضمن آنکه بسیار شکیل می باشند، ویژگی مثبت زیادی دارند که در ادامه به برخی از آنها اشاره شده است.

ویژگی های مثبت پارتیشن‌های شیشه‌ای هوشمند

اگر از آن دسته کسانی هستید که روشنایی محیط برایتان اهمیت دارد و مایلید کارتان را در هر ساعتی مدیریت کنید، این پارتیشن‌ها برای شما گزینه خوبی خواهند بود. پارتیشن‌هایی که از شیشه‌های هوشمند برخوردار می باشند به طور عادی نور را به درون می‌تابانند، اما اگر مایل باشید می‌توانید نور را تنظیم کنید و آن را در حالت مات قرار دهید.

حالت مات این شیشه‌های هوشمند توسط پرده‌هایی که مجهز به فناوری پیشرفته هستند امجام می شود.‌ بنابراین دیگر احتیاجی به نصب پرده معمولی روی پارتیشن ندارید. این نوع پارتیشن بستری را برای شما فراهم می سازد که به فضای خارجی دفتر خود نظارت کنید و جلوی دید شما را نمی گیرد. زمانی که شیشه‌ها روشن هستند محیط کار شما روشن تر و دل باز تر خواهد بود و باعث می شود بزرگ تر به نظر برسد.

این پارتیشن‌هابه علت برخورداری از ظاهر لوکس و خاص خود محیط کارتان را  را زیبا تر  و امروزی تر نمایش می دهد و باعث می شود ارباب رجوع نگاه بهتری  به شما داشته باشد.

از دیگر خصوصیات  این پارتیشن‌ها آن است که می‌توان تنها  به قسمتی از پارتیشن پرده هوشمند نصب کرد و در مواقع ضروری تنها همان قسمت را مات کرد. شایان ذکر است شما باید در نزدیکی پارتیشن شیشه‌ای یک منبع تغذیه الکتریکی قرار دهید تا به وسیله آن بتوانید جریان الکتریکی لازم برای فرآیند مات و روشن را میسر نمایید.

ویژگی دیگر که این شیشه‌ها  این است که به مصرف کننده این امکان را می دهد که از آن به عنوان ویدئو پروژکتور استفاده نماید. با این وجود، زمانی که صفحه‌ها مات باشند، دیگر احتیاجی نیست برای تهیه پرده نمایش مجدا هزینه ای را متقبل شوید.

این پرده‌ها در حقیقت از جنس کریستال مایع یا همان ال سی دی چسبناک می باشند که بی واسطه روی شیشه نصب می‌گردند. هنگامی که جریان الکتریکی از بین لایه ال سی دی رد می شود، حالت پرده عوض نمی شود و مات می‌ ماند. این کار اغلب به وسیله ریموت کنترل انجام می شود  و این خود یک ویژگی به شمار می آید که لازم نیست برای این کار اجبارا از جای خود برخیزید و آن را تنظیم نمایید.

از خصوصیت این پرده ها ان است که با نصب ان روی شیشه‌ها می توانید اشعه مادون قرمز از فضای خارجی را مسدود نمایید و تبادل و جریان هوا را کاهش دهید. با این کار در  تابستان هوایی خنک‌تر و در زمستان هوایی گرم‌تر خواهید داشت، که این کار خود یک نوع صرفه‌جویی در مصرف انرژی به شمار می آید.

امتیاز دهید

نظرات و پیشنهادات

Top