معرفی بهترین پارتیشن برای آشپزخانه

معرفی بهترین پارتیشن برای آشپزخانه

گاهی کم بودن فضا در محیط منزل ممکن است با مشکلاتی همراه باشد. به عنوان مثال شما در فضای کوچک امکان تفریح یا سرگرمی ندارید. اما حال در نظر بگیرید همین فضا به بخش های مجزا تفکیک شود که قطعا مدیریت فضای تفکیک شده بسیار ساده تر میباشد. به همین منظور برای منزل های کوچک معمولا پارتیشن را برای جداسازی فضای آشپزخانه با پذیرایی پیشنهاد میکنیم که علاوه بر منظم کردن فضا با تفکیک آن، باعث زیبایی فضا نیز میشود. 

معرفی بهترین پارتیشن برای آشپزخانه

برای جدا کردن آشپزخانه از پذیرایی از پارتیشن های مختلفی میتوان استفاده کرد ولی ما در اینجا به معرفی بهترین پارتیشن برای آشپزخانه خواهیم پرداخت. ابتدا انواع پارتیشن بندی آشپزخانه را بیان کنیم: 

پارتیشن ثابت

در این نوع از پارتیشن بندی شما یه پارتیشن همیشگی از جنس دیوار گچی یا شیشه ای که دیگر قابل جا به جایی نیست استفاده میکنید

  • ویژگی های پارتیشن ثابت آشپزخانه

-جلوگیری از انتشار بیش از حد بوی غذا در فضای سالن

-درصورت گچی بودن داخل اشپزخانه دیده نمیشود 

-ترجیح استفاده از بلوک شیشه ای برای تفکیک فضا

ثابت

 پارتیشن متحرک

ممکن است بیشتر افراد داشتن پارتیشن متحرک را به پارتیشن ثابت ترجیح دهند. چرا که در نوع متحرک امکان جا به جایی پارتیشن و تغییر دکوراسیون وجود دارد 

  • ویژگی های پارتیشن متحرک 

-امکان استفاده در فضاهای پلان باز

-انعطاف پذیری بالا

-قابلیت تغییر دکوراسیون

پارتیشن های جدا کننده

برای معرفی بهترین پارتیشن برای آشپزخانه باید بدانید چه پارتیشن هایی را میتوان برای جدا کردن فضای آشپزخانه از پذیرایی استفاده کرد که هر یک از آن ها برای فضای بخصوص مناسب میباشد. بنابراین یکی از ملاک های انتخاب پارتیشن باید عوامل محیطی فضا را در نظر گرفت. به عنوان مثال یکی از این عوامل تعیین کننده، میزان نور فضا میتواند باشد یا شرایط محیطی آن.  

  • پاروان ها

پاراوان ها یک راه حل عالی برای انجام این کار به حساب می آیند. چرا که در انواع مختلفی و متناسب با نیاز خود میتوانید این پاروان ها را پیدا کرده و با دکوراسیون خود هماهنگ کنید. به این نکته توجه داشته باشید که اگر نوررسانی فضای شما محدود است بهتر است از پاراوان شفاف استفاده کنید تا نور در یک منطقه متمرکز نشود.

نکات مربوط به پاراوان ها

  1. امکان جابه جایی
  2. قابلیت انعطاف بالا
  3. قابلیت اویزان کردن اشیا

پاروان

  • قفسه یا شلف

اگر شما علاقه ی زیادی به دکوراسیون با اشیا تزئینی دارید پارتیشن قفسه بندی یک انتخاب عالی برای شما میباشد که علاوه بر تفکیک فضا برای شما این امکان را فراهم میکند که بتوانید وسایل تزئینی خود را داخل قفسه ها چیده و یک جلوه ی زیبا ایجاد کنید. علاوه بر اشیا تزئینی میتوانید قفسه ی خود را کتاب زیبا کنید و به عناون کتابخانه نیز از ان استفاده کنید. پارتیشن قفسه در دو نوع میباشد که در نوع اول هردو طرف قفسه باز میباشد و برای تزئینات کارآیی بیشتری دارد. ولی در نوع دوم یک طرف قفسه بسته است و میتوان از این قفسه بندی به عنوان کتابخانه استفاده کنید.

شلف

  •  پرده

گاها میتوان از پرده به عنوان پارتیشن استفاده کرد و فضا را تفکیک کرد. استفاده از پارتیشن های کشویی یا سنگین برای کسانی که در منزل اجاره ای زندگی میکنند مقدور نیست. ولی جای نگرانی وجود ندارد . چرا که این افراد میتوانند فضای خود را با پرده تفکیک کنند. 

مشکلات استفاده از پرده

  1. پیدا کردن چوب پرده با اندازه ی مناسب 
  2. گران بودن هزینه ی چوب پرده
  3. مزایای استفاده از پارتیشن پرده
  4. امکان تغییر آن با هزینه ی پایین
  5. قیمت مقرون به صرفه تنوع در طرح و رنگ
  6. قابلیت باز و بسته کردن و امکان ترکیب فضا

  • پارتیشن کشویی

اگر فضایی که اقدام به پارتیشن بندی آن میکنید از نور کافی برخوردار است بهترین پیشنهاد برای شما پارتیشن کشویی میباشد. نور کافی در فضا باعث میشود تا با پارتیشن بندی همچنان هردو فضا نور کافی را داشته باشند. جالب است بدانید استفاده از چوب در پارتیشن کشویی (پارتیشن ام دی اف) فضای شما را گرم و دنج خواهد کرد. 

کشویی

  •  پارتیشن شیشه ای قاب شیشه ای

نقطه ی مقابل پارتیشن های کشویی پارتیشن های شیشه ای هستند. چرا که پارتیشن شیشه ای بهترین انتخاب برای فضاهایی است که نور بسیار کمی دارد و پارتیشن بندی ممکن است یکی از فضا ها را تاریک کند. حال تصور کنید که در این فضا از پارتیشن شیشه ای استفاده شود. شما همزمان با تفکیک فضا پخش نور را نیز حفظ کرده اید. 

 ویژگی های پارتیشن شیشه ای

  1. سبک بودن
  2. تنوع در رنگ و طرح
  3. قابلیت انتشار نور 

پارتیشن شیشه ای

  • پارتیشن آلومینیومی

گاها برای پارتیشن روی یک صفحه ی فلزی (پارتیشن آلومینیومی) با لیزر طرح های زیبای طوری شکلی ایجاد میکنند که جلوه ی زیبایی دارد

ویژگی های پارتیشن آلومینیومی

  1.   جلوگیری از ایجاد دید مستقیم به آشپزخانه
  2. حفظ نور محیط
  3. جلوه بخشی به فضا

پارتیشن فلزی

جمع بندی

با توجه به تمامی مواردی که اشاره شد نمیتوان معرفی بهترین پارتیشن برای آشپزخانه نوع بخصوصی از پارتیشن را معرفی کرد. چرا که هر پارتیشن متناسب فضای بخصوص میباشد. 

امتیاز دهید

نظرات و پیشنهادات

Top