استفاده از پارتیشن چوبی در فضای منزل

استفاده از پارتیشن چوبی در فضای منزل

 امروزه  بعضی خانه ها فقط دارای حداقل فضا می باشد. دیگر مهمانخانه، آشپزخانه، راهرو و دالون و گاه حتی حیاط هم در آنها معنایی نخواهد داشت تا  آنجایی كه فقط شامل یک اتاق بزرگ یا سوئیت می باشند. دراین خانه‌های كوچك، به فضای خصوصی نیاز هست ولی چگونه آن را باید تامین کنیم؟! در خانه ها و فضاهای کوچک برای پیکربندی و ساماندهی می‌توان راه هایی پیدا کرد که در عین زیبایی هزینه زیادی نداشته و کاربری خوبی هم در اختیار ما بگذارد.

هدف اصلی یافتن ابزاری است که  انعطاف پذیر بوده و فضای زیادی را نگیرد. دیوارها و پارتیشن های تقسیم کننده فضا، یکی از گرایش های طراحی داخلی و دکوراسیون مدرن می باشد. مخصوصا در فضاهایی که  تغییر در معماری داخلی فضا امکان پذیر است  و در عین حال ما به تعداد بیشتری فضای کاربردی خصوصی نیازداریم.معمولاا این پارتیشن ها یا دیوارهای جداکننده، مناسب فضای داخلی با پلان باز می باشند.

یکی از بهترین گزینه ها برای جدا کردن قسمت های مختلف منزل از یکدیگر استفاده از پارتیشن های مختلف می باشد. پارتیشن مانند دیوار نقش جدا کننده را در برخی از قسمت های منزل ایفا می نماید. امروزه پارتیشن ها  انواع و طرح های متنوعی دارد که پارتشین چوبی  از پرطرفدارین انواع پارتشین ها در منازل مسکونی و واحد های تجاری و اداری به شمار می رود.

 

مزایای استفاده از پارتیشن در دکوراسیون منزل

تقسیم کردن فضای یک اتاق به قسمت‌های مورد نیاز، مثلا داشتن یک فضای خصوصی برای خواب، محل کار، به وجود آوردن معبری برای گذر که کارکرد راهرو یا ورودی را داشته باشد یا خلق فضایی صمیمی و دنج. دربعضی مواقع این پارتیشن ها به عنوان یک عنصر تزیینی خاص در فضا جلوه می کند و با اضافه کردن رنگ،، بافت یا فرم به فضایی ساده، آن را از یکنواختی خارج کرده و تنوع بصری به وجود می آورد.

اين ترفند نه تنها در خانه که در دفاتر کاری نیز کاربرد خوبی خواهد داشت. اگر به نقش تزیینی و زیبایی آن بیشتر دقت داشته باشیم، پارتیشن ها در فضاهای بزرگ نیز می‌توانند نقش نقطه کانونی را ایفا کنند و لذت بصری فضا را دوچندان خواهند کرد.

Related image

پارتیشن بندی زیبا و مدرن چوبی

 پارتیشن های چوبی امروزه توانسته اند توجه همه طراحان داخلی را برای ایجاد پارتیشن بندی در منازل  را به سمت خود جذب کنند.در اماکن عمومی ، پارتیشن چوبی جلوه ی ویژه ای خواهد داشت. می توانید چوب ها را به صورت اسلایدی در کنار هم قرار دهید تا پارتیشنی جذاب و زیبا را مورد استفاده قرار دهید.

می توانید از پارتیشن چوبی در منزل خود، در قسمت های زیر استفاده کنید:

  1.   بین فضای ورودی و فضاهای دیگر در منزل
  2.   بین اتاق غذاخوری و پذیرایی
  3.   بین اتاق نشینمن و پذیرایی
  4.   درون اتاق خواب های بزرگ
امتیاز دهید

نظرات و پیشنهادات

Top