از چه پارتیشنی برای اداره و شرکت استفاده کنیم

از چه پارتیشنی برای اداره و شرکت استفاده کنیم

ادارات یکی از محیط هایی هستند که بیشترین نیاز را به پارتیشن بندی پیدا میکنند. فقط بودن یک پلان باز کافیست تا با یک پارتیشن بندی خاص توسط یک تیم متخصص شما فضاهای خصوصی خوبی داشته باشید. هنگامی که تصمیم به اجرای یک پروژه بگیریم اولین سوالی که ایجاد میشود این است که از چه پارتیشنی برای اداره و شرکت استفاده کنیم؟ کدام پارتیشن میتواند نیاز های ما را بر آورده کند؟ کدام پارتیشن صرفه ی اقتصادی بیشتری دارد؟عمر استفاده کدام پارتیشن طولانی تر است؟...

بنابراین شما برای انتخاب نوع پارتیشن باید ابتدا با نیازهای خود و کاربرد انواع پارتیشن آشنا باشید.

امکاناتی که پارتیشن ایجاد میکند

ایجاد یک فضای کوچکتر از یک فضای بزرگ 

ایجاد حالت خصوصی سازی اتاق کارمندان

ایجاد شرایط حفظ تمرکز با عایق صدا

ایجاد شرایط دمایی مناسب با داشتن قابلیت عایق سرما و گرما 

انواع پارتیشن اداری

زمانی که برای یک اداره پارتیشن اجرا میشود باید نکاتی را مد نظر قرار داد تا به کسب بهترین نتیجه منتهی شود. اولین اصل هر پارتیشنی استفاده از مواد اولیه و متریال با کیفیت در ساخت پارتیشن است. همینطور پارتیشن بندی باید بتواند زمینه ی امنیت و سلامتی و آرامش کارکنان را ضمانت کند .بنابراین باید تولید کننده تمام تلاش خود را برای حفظ تمامی موارد ایمنی کارکنان به کار گیرد. در ادامه ی پاسخ به سوال درباره ی اینکه از چه پارتیشنی برای اداره و شرکت استفاده کنیم؟ به بیان جزئی ویژگی های برخی از انواع پارتیشن های اداری پیپردازیم:

  1. پارتیشن شیشه ای
  2. پارتیشن ام دی اف
  3. پارتیشن پارچه ای

ام دی اف شیشه

پارتیشن شیشه ای

  • ایجاد نورکافی
  • تفکیک فضا 
  • نظارت بر عملکرد کارکنان
  • افزایش بازدهی کارکنان
  • ایجاد فضای نیمه خصوصی 

پارتیشن ام دی اف 

  • قیمت ارزان تر نسبت به پارتیشن های چوبی 
  • مقرون به صرفه
  • ایجاد فضای خصوصی برای کارکنان
  • عایق صدا

پارتیشن پارچه ای

  • سبک و موقتی
  • مناسب برای ادارات ساکت و بی صدا

 پارتیشن

ویژگی های خاص پارتیشن اداری 

پارتیشن اداری باید دارای ویژگی هایی باشد که باعث جلب رضایت کارکنان شود. در ادامه برخی از این ویژگی ها آورده شده است:

حریم خصوصی

شاید مدیران ادارت مختلف بخواهند برای هر کارمند یک فضای جداگانه برای انجام فعالیت ایجاد کنند. البته قبلا این حالت کمتر مورد توجه قرار گرفته و ما محیط ادارات را به صورت دفتر کار باز یا اوپن آفیس (open office) اولویت اصلی ادارات بود. ولی اخیرا به این نتیجه رسیدند که داشتن یک محیط با آرامش و خصوصی تر میتواند بازدهی کارمندان را بالا ببرد و به همین دلیل پارتیشن بندی اداری مورد توجه قرار گرفت.

عایق سروصدا

گاهی سر و صدای زیاد میتواند برا کارکنان آزار دهنده باشد و میزان عملکرد و بازدهی کاربران را کاهش دهد. بنابراین در این موقعیت پارتیشن بندی میتواند این مشکل را برای شما برطرف کند. همچنین علاوه بر کاهش صدا میتواند در کنترل میزان سرما و گرمای هوا نیز موثر باشد.  

زیبایی شناسی

شما میتوانید پارتیشن اداری خود را بر اساس دکوراسیون اداره خود طراحی کنید. بنابراین در انتخاب انواع پارتیشن آزادی انتخاب دارید. 

بودجه

یکی از موارد بسیار مهمی که در خرید پارتیشن از اهمیت ویژه ای برخوردار است میزان بودجه ای است که برای این کار در نظر گرفته اید. ولی باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که اگر پنل هایی که خریداری میکنید قابلیت جا به جایی داشته باشند ای از انعطاف پذیری بالایی برخوردار باشند به نوعی به عنوان سرمایه برای شما به حساب می آید و شما با جا به جایی شرکت و تغییر محل کار همچنان میتوانید از این پارتیشن ها برای تفکیک فضای جدید خود نیز استفاده کنید.

امتیاز دهید

نظرات و پیشنهادات

Top